Show and Tell

Please prepare and practise your montre et raconte for when we meet up again. Here is a script. You do not have to follow it.

  1. Bonjour je m’appelle_____________
  2. J’ai un objet mystère/ I have a mystery item
  3. Peux-tu deviner mon objet? Voici des indices/ Can you guess my object? Here are some clues.
  4. C’est petit(e)/moyen(ne)/grand(e)
  5. C’est vivant/non-vivant
  6. C’est fait en bois/plastique/métal
  7. C’est en forme d’un rectangle
  8. Mon objet commence avec la lettre
  9. ________________________________________
  10. J’aime mon objet parce que

Show and tell worksheet  (Optional)

MontreetraconteFrenchShowandTelltemplatesfortheyear (dragged)

Activité 1

 

  1. Pendant la fin de semaine
  2. Please send me your work

Tell me at least 3 things you did over the weekend, using sequential vocabulary (first this, then that…) Remember to use full sentences, starting with a capital letter and finishing with a period.

Initial Actions (1) Secondary Actions (2) Final Actions (3)
·      D’abord (first)

·      Premièrement (firstly)

·      Pour commencer (to start)

·      Après (after)

·      Ensuite (then)

·      Plus tard (later)

·      Puis (and then)

·      Deuxièmement (secondly)

·      Enfin (finally)

·      Dernièrement (lastly)

·      À la fin (at the end)

 

 

Activité 2

  1. Think about your favorite place. This could be a room in your house, a special place in your community, or a place that you have gone to visit. Draw this place, and label the drawing. Use your senses to help you add detail to your writing. Save this for activity 3. Please send me your work.
  • Je vois/observe/regarde
  • Je sens
  • J’entends/j’écoute
  • Je goûte/je mange/je déguste
  • Je touche

Activité 3

  1. Write about your favorite place using the image and brainstorm from activité 2. I have prepared an outline for you to follow if you need help to organise your ideas. I also  prepared two examples for you to look at.
  • Name your favourite place. Mon endroit préféré est
  • Describe your favourite place: Decris to endroit préféré
  • What do you do in your favourite place: J’aime/je
  • How does it make you feel: Je me sens
  1. Please send me your work.

Mon endroit préféré

Quand j’étais petite, mon endroit préféré était le parc à côté de chez moi. Le parc  s’appelle Garden Park . Le parc est petit. Il y a un terrain de jeux, un court de tennis et un champ. J’ai passé tous les  jours d’été au parc avec mon frère et mes amis. Là, nous avons joué au soccer, aux cartes, et à cache-cache.  C’était un endroit spécial et amusant.  

Mon endroit préféré

La montagne Currie est un de mes endroits préférés. Quand je veux m’echapper de la ville,  j’aime me promener dans la forêt.  Les forêts sont très importantes.  La forêt produit le bois, nous donne des fleurs, des fruits et de l’air pur.  Pour moi, la forêt et les montagne sont des espaces  de repos.  Quand j’atteins le sommet d’une montagne,  je me sens toujours très contente et fière.   

Activité 4 

Grade 1 

  1. Watch the vidéo.
  2. Complete the booklet for le son “on”  “om”
  3. https://www.youtube.com/watch?v=QEMkbjmDoA4
  4. on

Grade 2

  1. Lis le texte et compléter les questions de compréhension en répondant en phrases complètes.

la-baleine-bleue (dragged)

la-baleine-bleue (dragged)

la-baleine-bleue (dragged)

 

Reading

  1. Continue your home reading program
  2. Please pick one book from your home reading program RAZ kids and record yourself reading it.